SNOW

Hejsan! Jag tar en liten paus i plggandet och tittar ut genom fönstret, när fan ska det sluta snöa? Våren var ju verkligen på G i helgen som var. Så trist...
 
Det blir att plugga undan så mycket som möjligt nu och sedan ikväll är det golfträning. Lagomt roligt att åka in till gävle i denna snöstorm.
 
Tänkte tipsa om den goda choklad moussen jag gjorde igår. Den är super enkel!
Ta ett ägg, använd dig av äggvitan endast, vispa upp den så det blir ett fluff. Du ska kunna vända på skålen. Sedan så hade jag i ungefär en halv dl turkisk yoghurt, två skedar kakao och en sked honung. Och då vänder jag i det så jag inte förstör luften i ägget. Sedan så kan man ha på vad man vill! Jag hade kokos och hallon men man kan ju ha vilken frukt som helt.
 
På kvällen så lagade jag råstekt potatis i ugn & fläskfile i grädd och dragonsås. Super gott! Man måste ju briljera med sina matkunskaper när man är hemma. Och tro mig, det är inte ofta jag lagar mat.
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0